Drukuj

Regulamin rekrutacji uczestników do projektu
„Międzynarodowe praktyki – teraz Twoja kolej”

§ 1. Przepisy ogólne

  1. Projekt pt. „Międzynarodowe praktyki – teraz Twoja kolej” jest realizowany przez Zespół Szkół Techniczno-Usługowych im. Jana Pawła II w Tarnowskich Górach, zwany dalej organizacją wysyłającą.
  2. Partnerem projektu (zwanym dalej organizacją przyjmującą) jest firma Educare et Labora s.r.o. w Republice Czeskiej.
  3. Projekt jest realizowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER), jako część projektu „Międzynarodowa mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” realizowanego ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji.
  4. Projekt jest realizowany na podstawie umowy nr POWERVET-2020-1-PL01-KA102-078963 zawartej pomiędzy Powiatem Tarnogórskich / Zespołem Szkół Techniczno-Usługowych im. Jana Pawła II w Tarnowskich Górach a Fundacją Rozwoju Sytemu Edukacji.
  5. Projekt jest realizowany w terminie 01.10.2020  do 30.09.2022.
  6. Celem projektu „Międzynarodowe praktyki – teraz Twoja kolej” jest zwiększenie kompetencji zawodowych, społecznych i językowych oraz zwiększenie szansy na zatrudnienie na europejskim rynku pracy dla 36 uczniów kształcących się na kierunku technik transportu kolejowego. Uczniowie wyjadą na staż w dwóch turach po 18 uczniów każda do czeskich przedsiębiorstw.
  7. Projekt ma na celu przede wszystkim:
    rozwój kompetencji zawodowych, umiejętności praktycznych, a przez to zwiększenie konkurencyjności na rynku pracy,
    • rozwój kompetencji językowych,
    • rozwój kompetencji interpersonalnych (autoprezentacji, umiejętności pracy w grupie, odporności na stres, pewności siebie),
    • rozwój kreatywności, przedsiębiorczości,
    • zwiększenie otwartości i tolerancji wobec różnic kulturowych,
    • możliwość nawiązywania kontaktów z zagranicznymi przedsiębiorstwami.
  8. Regulamin rekrutacji do projektu  określa w szczególności:
    1. grupę docelową,
    2. kryteria kwalifikacyjne i zasady rekrutacji,
    3. wymagane dokumenty,
    4. prawa i obowiązki uczestników,
    5. zasady rezygnacji z projektu.
  9. Ogólny nadzór nad realizacją projektu oraz przeprowadzenie rekrutacji należą do kompetencji organizacji wysyłającej i będą prowadzone przez koordynatora.
  10. Biuro projektu mieści się w Zespole Szkół Techniczno-Usługowych im. Jana Pawła II w Tarnowskich Górach, ul. Pokoju 14, 42-600 Tarnowskie Góry.
  11. Informacje na temat projektu zamieszczane są na stronie: https://erasmus.zstu.tg.edu.pl

§ 2. Grupa docelowa

e.1 36 uczniów z Zespołu Szkół Techniczno-Usługowych im. Jana Pawła II w Tarnowskich Górach kształcących się w kierunku technik transportu kolejowego - uczniowie klasy II i III,
e.2 Uczestnikom towarzyszyło będzie 2 opiekunów z Polski (osoby towarzyszące młodzieży – nauczyciele).

§ 3. Kryteria kwalifikacyjne i zasady rekrutacji

  1. Warunki ogólne
    1. Rekrutację do projektu ogłasza i jej termin ustala organizacja wysyłająca.
    2. Rekrutacja trwa ok. 2 tygodnie.
    3. Rekrutację przeprowadza komisja powołana przez dyrektora szkoły. W skład komisji wchodzą:
      - dyrektor szkoły,
      - koordynator projektu,
      - nauczyciel (np. języka obcego, przedmiotów zawodowych).
    4. Organizacja wysyłającą ogłasza rekrutację poprzez zamieszczenie ogłoszenia na tablicy ogłoszeń umieszczonej w widocznym miejscu w budynku szkoły  i na stronie internetowej szkoły.
    5. Zgłoszenia do projektu dokonuje uczeń na podstawie formularza zgłoszeniowego stanowiącego załącznik 1 do niniejszego regulaminu. Uczniowie niepełnoletni wypełniają formularz wraz z rodzicami/opiekunami prawnymi.
    6. Ocena zostanie dokonana przez organizację wysyłającą  na podstawie niżej opisanych kryteriów i zamieszczona na karcie oceny (protokole z rekrutacji), stanowiącej załącznik 2 do niniejszego regulaminu, w terminie ogłoszonym przez organizację wysyłającą.
  2. Kryterium rekrutacyjne podstawowe
    1. Posiadanie statusu ucznia Zespołu Szkół Techniczno-Usługowych im. Jana Pawła II w Tarnowskich Górach, z kierunku technik transportu kolejowego (uczniowie II, III klasy) – ocena: spełnia/ nie spełnia na podstawie formularzy zgłoszeniowych.
    2. Osoby z oceną „spełnia” przejdą do dalszego etapu rekrutacji opisanego w pkt. III.
  3. Kryteria rekrutacyjne szczegółowe:
    1. Ocena z przedmiotów zawodowych, ocena z języka obcego, zachowanie:
      1. Średnia z ocen z przedmiotów zawodowych uzyskana na koniec roku szkolnego 2020/2021. Nadawane będą punkty w skali od 0 do 6, wg klucza:
        oceny powyżej 5,0 – 6 pkt.,
        oceny od 4,6 do 5,0 – 5 pkt.,
        oceny od 4,0 do 4,5 – 4 pkt.,
        oceny od 3,6 do 3,9 – 3 pkt.,
        oceny od 3,1 do 3,5 – 2pkt.,
        oceny od 2,5 do 3,0  – 1pkt.,
        oceny poniżej 2,5 - 0 pkt.
      2. Ocena z języka angielskiego uzyskana na koniec roku szkolnego 2020/2021. Nadawane będą punkty w skali od 0 do 6, wg klucza:
        oceny powyżej 5,0 – 6 pkt.,
        oceny od 4,6 do 5,0 – 5 pkt.,
        oceny od 4,0 do 4,5 – 4 pkt.,
        oceny od 3,6 do 3,9 – 3 pkt.,
        oceny od 3,1 do 3,5 – 2 pkt.,
        oceny od 2,5 do 3,0  – 1pkt.,
        oceny poniżej 2,5 – 0 pkt.
      3. Ocena z zachowania uzyskana na koniec roku szkolnego 2020/2021. Nadawane będą punkty w skali od 0 do 5, wg klucza:
        wzorowe – 5 pkt.,
        bardzo dobre - 4 pkt.,
        dobre - 3 pkt.,
        odpowiednie – 2 pkt.,
        nieodpowiednie – 1 pkt.,
        naganne - 0 pkt.
    2. Punkty uzyskane z powyżej wymienionych kryteriów szczegółowych zostaną do siebie dodane, suma będzie stanowiła o wyniku. Uczniowie z największą ilością punktów zostaną zakwalifikowani do projektu.
    3. Z rekrutacji zostanie sporządzona lista główna i rezerwowa. Obie listy zostaną umieszczone na tablicy ogłoszeń umieszczonej w widocznym miejscu w budynku szkoły  i na stronie internetowej szkoły.
    4. O kolejności na liście decyduje suma uzyskanych punktów. W przypadku uzyskania takiej samej ilości punktów o kolejności na liście decydują punkty ze średniej z ocen z przedmiotów zawodowych, następnie ocena z języka angielskiego, kolejno zachowanie.
    5. W przypadku zdarzenia losowego lub niezdyscyplinowanego zachowania się przed wyjazdem (nieusprawiedliwiona nieobecność na zajęciach z przygotowania kulturowo-językowo-pedagogicznego) przez ucznia umieszczonego na liście głównej, zostanie on wykluczony z wyjazdu na staż, a prawo do tego wyjazdu uzyska osoba z listy rezerwowej z zachowaniem ustalonej na niej kolejności.
    6. W przypadku zbyt małej liczby uczestników rekrutacja zostanie powtórzona.
    7. Każdy kandydat ma prawo odwołać się w ciągu 2 dni od decyzji Komisji rekrutacyjnej. Komisja rekrutacyjna ma obowiązek rozpatrzenia każdego odwołania w ciągu 2 dni i w przypadku decyzji pozytywnej – zmiany wyników rekrutacji.
    8. Ocena uczestników zostanie zamieszczona na kartach oceny, będzie dostępna do wglądu dla każdej ze stron.
  4. Nabory dodatkowe
    1. W przypadku niepowodzenia rekrutacji z powodu zbyt małej ilości zgłoszeń, z powodu opisanego w pkt. III.5 lub wycofania się uczestnika lub innych zaistniałych okoliczności organizacja wysyłającą ma prawo na każdym etapie rekrutacji do ogłoszenia dodatkowego/ dodatkowych naborów uczestników.
    2. W przypadku ogłoszenia dodatkowego naboru/ naborów pierwszeństwo udziału w projekcie mają kandydaci, którzy zostali już zakwalifikowani do projektu w naborze pierwszym.

§ 4. Wymagane dokumenty

6.a Na etapie rekrutacji:

a. Formularz zgłoszeniowy.

6.b Po zakwalifikowaniu do projektu:

a) Deklaracja uczestnictwa,
b) Umowa pomiędzy organizacją wysyłającą a uczestnikiem mobilności,
c) Porozumienie o programie zajęć ECVET dla mobilności osób uczących się,
d) Warunki ogólne,
e) Zobowiązanie do zapewnienia jakości mobilności,
f) Dwa aktualne zdjęcia.

6.c Po zakończeniu udziału w projekcie uczestnik/uczestniczka otrzyma m.in. certyfikat ukończenia praktyki, dokument Europass Mobilność.

§ 5. Prawa i obowiązki uczestników projektu

Każdy uczestnik/uczestniczka projektu zobowiązany jest do:

  1. Udziału w zajęciach przygotowawczych z zakresu:
    • języka obcego,
    • pedagogicznego,
    • kulturowego.
  2. Uczestnictwa we wszystkich spotkaniach informacyjnych w czasie trwania projektu zarówno przed wyjazdem, w czasie pobytu na praktykach zawodowych, jak i po powrocie.
  3. Przygotowania i złożenia wymaganego raportu w systemie Mobility Tool, wypełniania ankiet ewaluacyjnych.
  4. Gromadzenia podczas pobytu w Czechach materiałów do opracowania narzędzi promocyjnych upowszechniających rezultaty projektu, uczestniczenia w spotkaniach promocyjnych upowszechniających rezultaty projektu.
  5. Współpracy z nauczycielami zaangażowanymi w realizację projektu w szkole oraz podczas pobytu w Czechach, przestrzegania poleceń opiekuna wyjeżdżającego z uczestnikami/ uczestniczkami.
  6. Odbycia praktyki zawodowej zgodnie z programem praktyk, uczestnictwa w realizacji programu kulturowego zagwarantowanego w czasie pobytu w Czechach.
  7. Bezwzględnego przestrzegania przepisów dotyczących bezpieczeństwa podczas podróży, odbywania praktyk zawodowych, udziału w programie kulturowym, przebywania na terenie miejsca zakwaterowania i podczas spędzania czasu wolnego.
  8. Bezwzględnego przestrzegania zakazu spożywania alkoholu, palenia tytoniu, zażywania narkotyków i innych środków odurzających w czasie trwania mobilności. W przypadku stwierdzenia naruszenia przedmiotowych zakazów uczestnik/uczestniczka zostanie bezwzględnie usunięty z udziału w projekcie i obciążony wszystkimi kosztami poniesionymi na organizację jego/jej wyjazdu.
  9. Posiadania ważnych dokumentów uprawniających do pobytu za granicą, tj. ważny dowód osobisty lub paszport, dokumentów upoważniających do korzystania z bezpłatnej opieki medycznej tj. Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego.

§ 6. Zasady rezygnacji z uczestnictwa w projekcie

  1. Organizacja wysyłająca zastrzega sobie możliwość wykluczenia uczestnika/uczestniczki z projektu w przypadku naruszenia niniejszego Regulaminu, zasad współżycia społecznego lub rezygnacji z nauki w szkole.
  2. Uczestnik ma prawo do rezygnacji w projekcie bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej w przypadku gdy:
    • Rezygnacja została zgłoszona na piśmie do Dyrektora Zespołu Techniczno-Usługowych im. Jana Pawła II w Tarnowskich Górach w terminie do 3 dni po zakończeniu procesu rekrutacyjnego bez podania przyczyny.
    • Rezygnacja w trakcie trwania zajęć przygotowawczych do mobilności jest możliwa w przypadku ważnych powodów osobistych lub zdrowotnych, działania siły wyższej, w terminie do 5 dni od zaistnienia przyczyny powodującej konieczność rezygnacji. Przyczyna rezygnacji nie może być znana przez uczestnika/uczestniczkę w momencie rozpoczęcia udziału w projekcie. Rezygnacja musi być złożona na piśmie, do którego należy dołączyć zaświadczenie do stosownej sytuacji (np. zwolnienie lekarskie).
      W przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego.
  3. W przypadku rezygnacji Uczestnika z udziału w zadaniach projektowych lub skreślenia z listy, Uczestnik zobowiązany jest do zwrotu otrzymanych materiałów dydaktycznych i szkoleniowych, najpóźniej w chwili złożenia pisemnej rezygnacji.
  4. W przypadku rezygnacji z udziału w projekcie w czasie pobytu za zagranicą uczestnik/ uczestniczka zobowiązana jest do samodzielnej organizacji powrotu do kraju i na własny koszt.
  5. W przypadku rezygnacji z udziału w projekcie z przyczyn nieuzasadnionych uczestnik/ uczestniczka może zostać obciążona kosztami poniesionymi na organizację jego/jej udziału w projekcie.

§ 7.Postanowienia końcowe

  1. Organizacja wysyłająca zastrzega sobie prawo zmiany lub aneksowania niniejszego Regulaminu.
  2. Regulamin obowiązuje od dnia ogłoszenia.
  3. Regulamin jest dostępny na stronie internetowej: http://www.zstu.tg.edu.pl


    Tarnowskie Góry, 17.01.2022 r.